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Tableau comparatif: mLearning Vs. eLearning

ML

Le mLearning n’est pas le eLearning sur un téléphone intelligent. Pour s’en rendre compte, le tableau comparatif ci-dessous tiré d’un article de elearningindustry illustre les principales différences entre le mLearning et le eLearning.

 

Alors qu’il est de plus en plus question de l’utilisation des terminaux mobiles dans les systèmes éducatifs et de formation, ce tableau peut  être d’un apport appréciable pour les concepteurs et chercheurs dans le cadre de la mise en oeuvre de programme ou projet mlearning.

mLearning eLearning
Main Objective

Knowledge distribution

Application of knowledge

« Just-in-Time »

Personalized: « Just-for-Me »

Knowledge presentation

Retention

« Just-in-Case »

Approach

Flexible, more informal than eLearning

Can be both structured & unstructured

Formal

Structured

Content Type

Concise and situated

Broken up into micro-lessons

Search-enabled, allowing user access for appropriate information when needed

Comprehensive, typically covering:

Topic concepts, principles, processes, procedures and facts

Usually follows a liner process which does not allow users to skip chapters/modules

Typical Content

Images

Videos

Flashcards

Checklists

Guides

Discussion forums

Animated slides

Voiceovers

Videos

Quizzes

Case studies

Grading Performance & Improvement-based Benchmarking
Devices Mobile Devices (iPhone, Android devices and tablet) Laptop/Computer
User Access Anywhere, anytime at the point of need At your desk or in static environment
Time Spent 3 – 10 minutes 20 minutes – 1 hour